Ilse Haak, student Toegepaste Psychologie, werd na lang beraad van de jury verkozen tot winnaar van de Business Match 2009. Siem Jansen (directeur van de NOM) had de eer om de hoofdprijs uit te reiken, door een enorme taart te overhandigen waarop een cheque ter waarde van 500 euro symbolisch was afgebeeld. De cheque werd aangeboden door Flinc, een initiatief dat uitgevoerd wordt door de NOM. Flinc biedt studentenondernemers een vervolg op Business Match door de deelnemers hulp te bieden bij het vinden van startkapitaal op het moment dat ze besluiten om hun idee daadwerkelijk om te vormen tot hun eigen onderneming. Kenniscentrum Ondernemerschap van de Hanzehogeschool bood tevens een cheque aan van 500 euro om te besteden aan bedrijfsruimte van Cube 050. Tot slot kreeg Ilse nog een laatste prijs uitgereikt: een dagdeel ondersteuning van Noordhoff Uitgevers.
De BusinessMatch is een traject dat wordt georganiseerd door BusinessMatch Groningen, een onafhankelijke stichting die opereert binnen de Hanzehogeschool. Zij stimuleren en motiveren ondernemerschap binnen de school en doen dit ondermeer door de BusinessMatch en workshops aan te bieden voor de minor studenten. Deze studenten studeren een half jaar binnen de opleiding Small Business & Retail Management met als doel binnen dat half jaar een ondernemersplan te schrijven en zich klaar te stomen voor het ondernemerschap.