BarTune is een jukebox in een modern, ‘social’ jasje. Door de gratis app te installeren op een smartphone kan muziek worden aangevraagd in kroegen met het BarTune muzieksysteem. Op de telefoon is te zien welke muziek wordt afgespeeld, wie de muziek heeft aangevraagd en kunnen liedjes door het publiek omhoog gestemd worden. Het delen met vrienden wordt binnenkort via Twitter en Facebook mogelijk gemaakt.
Voor BarTune is de KEI-week de perfecte gelegenheid om het uitgaanspubliek te bereiken. De KEI-week, die vandaag begint, is de oudste introductieweek voor alle aankomende eerstejaars- en doorstroomstudenten die gaan studeren in Groningen. Zij leren op die manier Groningen en al haar mogelijkheden beter kennen. Tijdens de KEI-week werkt BarTune samen met Rabobank Stad en Midden Groningen, hoofdsponsor van de KEI-week. De Rabobank geeft tien BarTune muntjes weg aan eerstejaarsstudenten die een Rabo StudentenPakket openen.
BarTune is tijdens Startup Weekend Groningen in 2011 opgericht. De onderneming heeft een smartphone app ontwikkeld voor de horecabezoekers die samenwerkt met een ook nieuw ontwikkeld muzieksysteem voor de Horeca. BarTune heeft het afgelopen half jaar verschillende pilots gedraaid in Groningen en richt zich in het najaar van 2012 op de verdere introductie van BarTune in Nederland en Europa.



